Endelig fandt jeg min plads i livets store sættekasse!
Var til mit livs på alle måder skønneste jobsamtale med Henrik og Torben hos Lellinge Container og Kran (LCK).
Nu skal resten af mit arbejdsliv gå med at køre med kran monteret bag på min 4-akslet Scania G500.
Varierende hverdage
Den ene dag med løfteopgaver (kroghejs) fra gadeplan til tag.
Næste dag med kæmpe kabeltromler til solcelleparker.
Dagen efter med pallegafler for at flytte paller med isolatorer på transformerstationer.
Eller en hel dag kan gå med, eksempelvis, at få læsset 21 køreplader på forvognen og 25 på kærren, og så køre ud på kundens projekt og anlægge en såkaldt jernpladevej.
Vi har alle hørt den:
– “ikke to dage er ens”.
Men det er de sgu ikke!
Det eneste jeg oplever af gentagelser fra i går til i dag, er at jeg starter lastbilen og sætter førekortet i tachografen når jeg møder ind – og det samme blot i omvendt rækkefølge, når jeg skal hjem til Katharina.
Øvelse gør mester
Øvelsen består i, at bruge den tid der kræves for at kundens forventninger indfries. Og når mine chefer på kontoret kender mine manglende erfaringer, er det befriende at der ikke er noget pres – jeg kan bruge hele dagen, hvis det er det der kræves.
På billedet nedenfor, havde jeg brugt knap to timer. Jeg skulle samle 32 jernplader sammen fra steder på projektet hvor de kunne undværes, og anlægge dem som stikvej ud til en elmast der skulle nedtages.
Brugte jernplader
Et andet projekt jeg har afsluttet, bestod i at hente 165 jernplader, som i ca. 6 måneder havde dannet vej ind til et byggeprojekt.
Efter så lang tid er kørepladerne naturligvis medtaget – ikke nødvendigvis skæve, men beskidte.
Papkomprimatoren
Hos Lidl i Korsør, var deres papkomprimator blevet for gammel og trængte til en udskiftning.
Jens og Lars fra Bramida stod for at adskille maskineriet. Hver enkelt del der blev adskilt, kranede jeg op på ladet, mens gutterne løsnede flere dele.
Sådan fortsatte formiddagen indtil hele maskineriet var adskilt og læsset på bilen.
Med løsdelene forsvarligt kranet på plads på ladet, gik turen først til Stena Recycling i Køge, hvor tragten og nogle løse jernplader blev indleveret til skrot.
Herefter hjem på vores egen plads, hvor selve komprimatoren skulle opbevares for senere levering til renovering.
Kabeltromlerne
Vi har en hel del kørsel for Andel. Her et fuldt læs kabeltromler og tilhørende dækbånd til en solcellepark på Stevns.
Og nej, det bliver ikke bare tippet af på destinationen, selvom det jo var det nemmeste. Varerne bliver naturligvis sat hvor de står mindst i vejen for håndværkerne – og helst pænt.