At køre maskiner ud til håndværkere på diverse byggepladser er faktisk ikke så kedeligt som det kan lyde.

Det udfordrende er de mange forskellige typer maskiner der skal læsses på vognen, surres forsvarligt fast, køre ud til kunden, og naturligvis ankomme til aftalte tid.

Variationen af de mange maskiner gør, at udfordringen er i top. Her en 43 meter bomlift med knækarm.

1000008720-577x1024 BARONEN OG MASKINERNE

Den skal køres meget præcist op på traileren, så de står snor lige. Herefter skal knækarmen og kurven pakkes sammen i transportstilling og surres fast med kæder.

Når dette er på plads, skal hele vogntøjet markeres med “SÆRTRANSPORT”, hvidt markeringsrør aller bagerst, samt alle gule blink aktiveres.

1000008721-577x1024 BARONEN OG MASKINERNE

Variationerne af maskiner er mange, men de er på en eller anden måde ens i behandling og surring (fastgørelse på vognen)

– men det slutter nu!

Til jobsamtalen bragte chefen selv et emne på banen, som jeg ellers selv ville spørge ind til.

På et tidspunkt i jobsamtalen spørger han: – “Hvor mange timer har du nu hos AncoTrans?” Jeg svarede at jeg aldrig har haft en 14-dags lønseddel på under 100 timer. Det kunne han slet ikke matche. Jeg tænkte at så var vi nok nede på 80-90 timer, hvilket ville passe mig perfekt.

Det viser sig, at han troede jeg svarede “om ugen”… Hvis han troede jeg havde over 100 timer om ugen, skulle han lige have tænkt sig om – 20 timer i døgnet!

Efter knap 2 måneder med over 54 timer om ugen i gennemsnit, gik jeg ham på klingen og ytrede min utilfredshed.

Torsdag d. 26. september 2024 er sidste dag hos Johs. Sørensen.

Igen er jeg blevet en masse erfaringer rigere, og har tillige lært nogle dejlige mennesker at kende.

Nyt job pr. 1. oktober – læs mere.